Sociāli atbildīgas iniciatīvas uzņēmumā – lojālāki darbinieki
Veiksmīgu biznesu vērtē ne tikai pēc peļņas rādītājiem, bet arī darbinieku apmierinātības un kopējā ieguldījuma sabiedrībā. Sociāli atbildīga uzņēmējdarbība ir vērtība, ko novērtē ne tikai apkārtējie cilvēki, bet arī sabiedrība kopumā, jo dot pienesumu dažādu mērķu sasniegšanai, ir svarīga vides veidošanā, kā arī reputācijas celšanā
Uzņēmējdarbība ir saistīta ar naudu, tā ir sena patiesība, taču arvien vairāk uz pjedestāla tiek virzīta darbinieku un arī atsevišķu kopienu labklājība. Starptautiskiem uzņēmumiem būtiski, lai ar savu piemēru mudinātu arī citas kompānijas aizdomāties par kopējo ieguldījumu, ko tie spēj dot cilvēkiem. Mūsu pieredze liecina, ka realizējot kaut nelielu iniciatīvu, tas pozitīvi atsaucas uz darbiniekiem un viņu apmierinātību būt daļai no uzņēmuma, tāpēc gan labdarība, gan arī dažādas aktivitātes, kur ikvienam ir iespēja iesaistīties, veicina lojalitāti un piederību kopumā.
Veiktie pētījumi liecina, ka mūsdienu darbinieki ir sociāli apzinīgāki nekā pirms desmit un divdesmit gadiem, jo apņemšanās nodrošināt labklājību attiecas uz visu – sākot ar lēmumiem par pirkumiem un beidzot ar karjeras izvēli. Starptautiskās vadības konsultāciju uzņēmuma “McKinsey & Company” dati liecina, ka sociālā atbildība un spēcīga mērķa apziņa veicina lielāku darbinieku iesaistīšanos. Savukārt “Gallup” pētījumā atklāj, ka uzņēmums, kas iesaista cilvēkus, ir par 17% produktīvāks un vairāk nekā par piektdaļu rentablāks. Tas nozīmē – no vienas puses dod, bet saņem arī pretī.